Hedersmedlem #2 - Sonny

Motivering:Skriften "M3 E30, den första BMW M3."

För att redan från sidans start hjälpt till med input och visat stort intresse för att förbättra M3E30.se. Samt fungerat som en bollplank när det gäller idéer förändringsförslag.
Dessutom har Sonny tagit fram en handfull M3 E30 relaterade prylar. Exempel på detta är:

  • Svenska M3 E30 Registrets logo som klister dekal version 1
  • Svenska M3 E30 Registrets logo som klister dekal version 2
  • Skriften "M3 E30, den första BMW M3."
  • Bakrutestreamers "-Upplev körglädjen i M3 E30!"
  • Klisterdekaler - "M-Team Schnitzer, Ravaglia"

Innehållet i den ovannämnda skriften har nu Sonny skänkt till sidan och kommer att läggas upp inom kort. Detta kommer göra sidan ännu mer komplett när det gäller fakta kring vår körmaskin M3 E30!

Jag bad Sonny skriva lite om sig själv och berätta om sitt BMW och M3 E30 intresse:

Sonny som jag heter, alias "SL" här på forumet, är ursprungligen uppväxt i Västmanland där också BMW intresset startade i tonåren. Medlem i BMWCS sedan 1992. Anledningen till BMW intresset var en viss fjordblå 320 -77 (E21) med M-stripes som far köpte rätt ny. Den var hur tuff som helst, och snabb också...ja, i varje fall jämfört med bilarna vi hade innan.
1987, ett år före körkortet köpte jag min första M3 E30...nej, tyvärr, den var bara en dröm någonstans långt där borta och för att inte tala om Sport Evolution som kom senare. Men det blev en 2002 -75 som verkligen inte var någon dum bil det heller. Tiden gick och flera BMW.s passerade revy, både bruksbilar och bruksbilar som även fungerade som finbilar. Sent 90-tal började dock tankarna allt mer fokuseras på en M3 E30 och år 2002, den 19 februari, blev jag ägare till en brilliantröd svensksåld M3 -90 efter en hel del tids letande. Bilen var i mycket fint skick och levde ett mycket behagligt liv i min ägo tills tankarna allt mer började trilla över på Sport Evolution. I november 2009 såldes så den brilliantröda till Finland. Tankarna på en Sport Evolution var dock ingen ny företeelse utan har mer el. mindre funnits där hela tiden som jag ägde den brilliantröda, ja, t.o.m. före det. Den 15 april 2010 blev jag så slutligen ägare till en glanzschwarz M3 Sport Evolution och cirkeln sluten.

Det finns mycket att nämna varför man fastnade för just M3 E30, men enkelt uttryckt anser jag att den har väldigt mycket BMW i sig, den har enkelt essensen av vad BMW består av, körglädje i kubik, BMW.s signum! Att dessutom M3 E30 är den mest vinstrika bilen inom standardbilsracingen gör inte saken sämre! Det är enkelt att vara entusiastisk i M3 E30, faktiskt oavsett BMW intresse eller ej!

2010-10-21
Sonny

Sonny´s Sport Evolution:
M3 E30 Picture 1 M3 E30 Picture 2 M3 E30 Picture 3 M3 E30 Picture 4
Klicka här för mer information

Sonny´s M3 E30 1990: (SÅLD)
M3 E30 Picture 1 M3 E30 Picture 2 M3 E30 Picture 3 M3 E30 Picture 4